Tarieven

Bijles

Jouw manier van leren hoeft niet te zijn zoals het ‘hoort’, als het maar past bij wie jij bent en bij wat jou helpt.

Bijles wordt meestal een-op-een gegeven. De persoonlijke aandacht die ik als docent wil geven aan mijn leerlingen komt op deze manier het beste tot zijn recht. Deze vorm van bijles bij De Bijlerares kost €30,00 per uur. Het is ook mogelijk om in groepsverband bijles te volgen tegen een gereduceerd tarief.

Bijles

Nt2

NT2

De Nederlandse taal is lastig om te leren, maar niet onmogelijk om te beheersen.

Evenals bij bijles is de persoonlijke aandacht tijdens een taalles ook essentieel. Beginnende leerders van de Nederlandse taal wordt dan ook aangeraden een-op-een lessen bij De Bijlerares te volgen. Deze vorm van taalles bij De Bijlerares kost €30,00 per uur. Het is ook mogelijk om in groepsverband les te volgen tegen een gereduceerd bedrag.

Ondersteuning voor scholen

Samen voor de groei en ontwikkeling van onze leerlingen. 

Het verzorgen van bijlessen aan individuele leerlingen of het bespreken van lesstof en/of huiswerk in kleine groepjes, bij De Bijlerares zijn er verschillende mogelijkheden om uw leerlingen extra te ondersteunen. Samen stellen we een tarief op maat op.

Ondersteuning voor scholen

Tekstcorrectie

Tekstcorrectie

Een tekst zonder taalfouten is goud waard, maar dat betekent natuurlijk niet dat u dat er ook voor betaalt. De Bijlerares biedt tekstcorrectie aan vanaf €0,01 per geschreven woord.

Misvattingen
over onderwijsondersteuning

Uiteraard is het prettig als de leerlingen de groei en ontwikkeling die zij doormaken terugzien in hun cijfers, maar dit mag nooit het voornaamste doel zijn van de ondersteuning. De ondersteuning van De Bijlerares is gericht op de manier van leren die het beste past bij de leerling en het bieden van individuele aandacht gedurende het leerproces.

Hoogleraar Luc Stevens: ‘Als in voldoende mate is voldaan aan de behoefte aan relatie, autonomie en competentie, dan is er welbevinden, motivatie, inzet en een zin in leren.’

Als aan de behoefte van relatie, autonomie en competentie wordt voldaan, dan zal de groei van de cijfers uiteindelijk volgen, maar vele malen belangrijker is het vertrouwen dat de leerling krijgt in zichzelf.  

Absoluut niet. Het woord ‘onderwijsondersteuning’ zegt het al. Als geen ander weet ik dat het veel van een docent vraagt om aan grote klassen les te geven. Het liefst geef je als docent leerlingen de individuele aandacht die zij verdienen, maar hier is simpelweg weinig of geen tijd voor. De Bijlerares wil docenten en leerlingen helpen in het onderwijsproces.